Το καφεδάκι το Μάνου

23 10 2008

1961a1.jpg
Είχα διαβάσει κάποτε, πως άρεσε στον Μάνο Κατράκη να φτιάχνει τον καφέ του. Το «μυστικό» ήταν πως δεν τον ανακάτευε. Από τότε τον φτιάχνω με τον ίδιο τρόπο και μερικοί με λένε «περίεργο».

Βάζεις στο μπρίκι νεράκι, μπόλικο καφέ ,και στο τέλος την ζάχαρη. Από πάνω. Σαν ένα χιονισμένο βουνό, πρόθυμο να ελευθερώσει όλα του τα αρώματα. Μην ανακατέψεις. Άφησέ τα να «λιώσουν» στη ζέστα, μόνα τους, αργά, όπως λιώνουν τα χιόνια την άνοιξη, όπως το πρώτο φως ελευθερώνει τα αρώματα της εξοχής.

Τα αρώματα της ζωής αγαπούν την «νηνεμία». Δεν είμαι βέβαιος αν πρέπει η συμβουλή της «μη ανάδευσης» να επεκταθεί σε κανόνα ζωής . Κλείνω όμως προς τα εκεί. Όσο περισσότερο ανακατεύεις τα πράγματα τόσο αυτά χάνουν το άρωμά τους.

Από τις 123 λέξεις





Με τα μάτια θαυμάζεις, με την όσφρηση ποθείς

22 10 2008

Δε λέω, μπορείς να φας καλά σε αρκετά στιλάτα «καλά» εστιατόρια, να νιώσεις «κάπως», αλλά έχουν ένα κακό – εκτός από τις εξωφρενικές αρκετές φορές τιμές τους – . Eίναι άοσμα. Δεν μυρίζουν φαγάκι ρε παιδί μου. Είναι κάπως αποστειρωμένα, ατσαλάκωτα, είναι «κάπως» γενικώς.

Αν δεν χτυπήσει η μύτη συναγερμό στο στόμα ποιος θα το κάνει; Τα μάτια; Αυτά είναι για άλλη δουλειά. Έντάξει δε λέω, ένα ωραίο πιάτο θα το θαυμάσεις αλλά μπορεί και να μη το φας. Ενώ η μυρωδιά είναι άλλο πράγμα. Με τα μάτια θαυμάζεις, με την όσφρηση ποθείς , κι όταν ποθείς δε βλέπεις, έτσι δεν είναι;

Αφού όταν μπαίνω στην πολυκατοικία και μυρίζει κάποιο νόστιμο φαγάκι, δεν παίρνω ασανσέρ, ανεβαίνω στον τρίτο με τα πόδια, να το φχαριστηθώ. Ευτυχώς, γιατί αν συναντιόμουν με την μαγείρισσα στο ασανσέρ θα είχαμε άσχημα μαγειρέματα.





Βρε τι μου λείπει, τι μου λείπει…

17 10 2008

Για να «ανεβείτε» αν νιώθετε κατάπτωση ψάξτε επειγόντως για…

Φυλλικό οξύ:. Φάτε συκώτι, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια, σπανάκι, μπρόκολο, μαρούλι, μπανάνες, πορτοκάλια για να ανέβουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, η έλλειψη της οποίας προκαλεί κατάθλιψη
Σελήνιο: Φάτε μπακαλιάρο, χταπόδι, σουπιές, τόνο, δημητριακά ολικής άλεσης. Θα γίνεται λιγότερο επιθετικός, ευερέθιστος, ανήσυχος και καταθλιπτικός
Tυροσίνη: Φάτε επινεφρίνη, νορεπινεφρίνη, ντοπαμίνη. Oι ορμόνες αυτές χρησιμοποιούνται φαρμακευτικά κατά της κατάθλιψης. Θα τις βρείτε σε αυγά, κρέας, ψάρια, πουλερικά, τυρί, γάλα.
Σίδηρος (κάντε πρώτα μια εξέταση αίματος) . Μπριζολίτσα η καλύτερη λύση αν δεν βρίσκετε νόστιμα τα χάπια.

Για να συγκεντρωθείτε

Φάτε Ps (Phosphotidylserine): μαζί με κρέας, ψάρια, πουλερικά, συκώτι, φασόλια.
Δοκιμάστε Bιταμίνη B12, συμβάλλει, μεταξύ άλλων, στη σύνθεση της μυελίνης, της προστατευτικής μεμβράνης των νευρικών κυττάρων. Συκωτάκι, κρεατάκι, ψαράκι, κάνα κοτοπουλάκι. Και τα οστρακοειδή κάνουν δουλίτσα.
Χρειάζεστε και γλυκόζη: Τρώτε μικρά συχνά γεύματα. ανά τρεις ώρες. Φάτε μακαρόνια, ρύζι, πατάτες, ψωμί, δημητριακά. Όχι γλυκά. Όσο γρήγορα σας ανεβάζουν τόσο γρήγορα σας ρίχνουν.

Αυπνίες; Δεν κλείνει το βλέφαρο;

Φάτε ριζότο και μετά νανάκια. Οι υδατάνθρακες που θα βρείτε στα μακαρόνια, ρύζι, πατάτες, ψωμί, δημητριακά βοηθούν να χαλαρώσετε.

Αγχωμένοι; Και ποιος δεν είναι;

Μάλλον ότι βιταμίνες Β διαθέτετε καταναλώνονται από τον οργανισμό σας για την παραγωγή ορμονών που σας προκαλούν το στρες και δεν περισσεύει τίποτα για την παραγωγή ορμονών που σας βοηθούν να χαλαρώσετε. Γρήγορα Συκώτι, κρέας, γαλακτοκομικά, φρούτα, λαχανικά, δημητριακά χωρίς δεύτερη κουβέντα. Χρειάζεται όμως και μαγνήσιο για να τις ενεργοποιήσετε οπότε φάτε και δημητριακά, σουσάμι, ταχίνι, ξηρούς καρπούς. Στο τέλος φτιάξτε και λίγη νοραδρεναλίνη. Εύκολο είναι. Στείψτε μερικά πορτοκάλια. Αν δεν έχετε φάτε μια πιπεριά. Έχει περισσότερη βιταμίνη C.

Τέλος, ένα δεκατιανό με γιαουρτάκι, τυράκι ή αυγουλάκι (πρωτεινούλες δηλαδή) και έχετε εξασφαλίσει δύο εξαιρετικούς νευροδιαβιβαστές, την ντοπαμίνη και της νορεπινεφρίνη που θα σας βοηθήσουν να μείνετε σε εγρήγορση , αν βέβαια την χρειάζεστε.

Πηγή πληροφοριών : vita.gr








Αρέσει σε %d bloggers: